Πολλοί ξεκινούν την κατασκευή μιας ιστοσελίδας οχι μόνο για να έχουν μια απλή online παρουσία αλλά σκέφτονται οτι μπορούν να προωθήσουν προιόντα & υπηρεσίες μέσα απο την ιστοσελίδα τους, με σκοπό το κέρδος. Φτιάχνοντας μια ωραία ιστοσελίδα και βάζοντας διαφημίσεις πιστεύουν οτι μπορούν να προωθήσουν τα προιόντα τους μέσω internet. Και η απογοήτευση έρχεται πολύ γρήγορα! Γιατί;
Γιατί, το να ξεκινήσεις να χτίσεις μία επιχείρηση στο internet, προωθώντας προιόντα & υπηρεσίες, χωρίς όμως να γνωρίζεις ποιος είναι ο ιδανικός σου πελάτης είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις. Η σκιαγράφηση του ιδανικού σου πελάτη, αυτού δηλαδή που θα ανταποκριθεί στο κάλεσμα σου, είναι ενα σημαντικό κομμάτι που οι περισσότεροι προσπερνούν
Μην ξεχνάς πως αυτός είναι που θα σε εμπιστευτεί και θα σου δώσει τα χρήματα του. Οφείλεις λοιπόν να τον γνωρίζεις καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο. Γνωρίζοντας τα πιστεύω, τους φόβους, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του, θα μπορέσεις όχι μόνο να εφαρμόσεις προωθητικές ενέργειες πιο αποτελεσματικά, αλλά και να δημιουργήσεις προϊόντα και υπηρεσίες που ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες του.
Όταν γνωρίζεις λοιπόν τα ‘‘κουμπιά του”, είναι πολύ πιο εύκολο να τραβήξεις την προσοχή του και να τον κάνεις να ανταποκριθεί σε μία προσφορά. Όλα αυτά βέβαια με τίμια και θεμιτά μέσα. Θα πρέπει αυτό που υπόσχεσαι και προωθείς, να το τηρείς. Στο internet marketing τα όρια μεταξύ ηθικής και ανήθικης προώθησης είναι πολύ λεπτά και πολλές φορές ξεπερνιούνται. Γιαυτό θέλει προσοχή.
Όταν σκιαγραφείς τον ιδανικό σου πελάτη γνωρίζοντας τις ανάγκες του αποκτας μεγάλη δύναμη. Απευθύνεσαι σε αυτό που πραγματικά χρειάζεται και έχει ανάγκη. Απευθύνεσαι στο συναίσθημα του. Και το συναίσθημα του είναι αυτό που θα τον κινητοποιήσει. θα τον κάνει να αναλάβει δράση όταν θα του στείλεις μια ακαταμάχητη προσφορά! Θα πρέπει όμως να του προσφέρεις την λύση που ψάχνει και χρειάζεται. Θα πρέπει να του λύνεις ένα πρόβλημα.
Πως μπορείς όμως να σκιαγραφήσεις έναν τέτοιο πελάτη; Πως μπορείς να ξέρεις ποιος είναι ο ιδανικός σου πελάτης για το προιόν ή την υπηρεσία που προωθείς, έτσι ώστε όταν απευθύνεσαι σε αυτόν με μια προσφορά να του είναι δύσκολο να πεί οχι;
Θα πρέπει να ανακαλύψεις τις συνήθειες του ιδανικού σου πελάτη. Ποιά είναι η νοοτροπία του, η συμπεριφορά του. Για ποια πράγματα νοιάζεται και ενδιαφέρεται περισσότερο. Τι τον ανησυχεί πάνω απο όλα.
Και όλα αυτά πηγάζουν απο 3 πράγματα:
- Τα πιστεύω του
Τι πιστεύουν οι πελάτες σου, για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις στην συγκεκριμένη αγορά; Τι πιστεύουν για τα προβλήματα και τις λύσεις που προσφέρει η εταιρεία σου; Πιστεύουν οτι λύνεις προβλήματα, ή απλά θέλεις να πουλήσεις;
- Τα συναισθήματα του
Πως ακριβώς αισθάνονται οι πελάτες σου; Τι μπορεί να φοβούνται; Νιώθουν κάποια σύγχυση; Εχουν ανησυχίες; Κάποια αγανάκτηση ίσως; Το συναίσθημα είναι ένα πολύ δυνατό κίνητρο όταν είναι να προβούμε σε μια αγορά. Γιαυτό και τα συναισθήματα οδηγούν τις αγορές. Αγοράζουμε προϊόντα για συναισθηματικούς λόγους και κατόπιν τις αιτιολογούμε με την λογική.
- Οι επιθυμίες του
Τι είναι ακριβώς αυτό θέλουν να κάνει το προιόν ή υπηρεσία που τους προσφέρεις; Ποιος είναι ο πόνος ή ανάγκη που θέλουν να ικανοποιήσουν με την αγορά του προιόντος σου; Ποιες αλλαγές επιθυμούν στην ζωή τους να φέρει το προϊόν ή η υπηρεσία που τους προσφέρεις;
Η γνώση του συγκεκριμένου τριπτύχου είναι απαραίτητη. Αν ξέρεις τα παραπάνω 3 βασικά πράγματα στην αγορά την οποία απευθύνεσαι έχεις ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα. Μπορείς να προωθήσεις αλλά και να σχεδιάσεις προιόντα & υπηρεσίες στοχευμένα και πιο αποτελεσματικά. 10 φορές πιο αποτελεσματικά!! Δυστυχώς οι περισσότεροι που θέλουν να προωθήσουν κάτι μέσω internet δεν δίνουν και πολύ σημασία σε κάτι τέτοιο, το προσπερνούν και αυτός είναι από τους κύριους λόγους για τους οποίους αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Πρόκειται για άλλο ένα κομμάτι του πάζλ όσον αφορά το internet marketing και μάλιστα, πολύ σημαντικό.
Που θα βρείς όμως τα πιστεύω, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες της αγοράς σου για να σκιαγραφήσεις τον ιδανικό σου πελάτη στον οποίο θα απευθυνθείς;
Το εκπληκτικό με το internet είναι ότι δεν χρειάζεται να μαντέψεις ( με μεγάλη πιθανότητα να πέσεις εξω) αλλά μπορείς να μπείς στην αγορά σου και να αρχίσεις την έρευνα. Υπάρχουν τρόποι όπου μπορείς να διαπιστώσεις με ασφάλεια ποια είναι τα πιστεύω, τα συναισθήματα και οι επιθυμίες του ιδανικού σου πελάτη. Και την έρευνα αυτή μπορείς να την κάνεις και μόνος σου ανέξοδα και ΔΩΡΕΑΝ. Αρκεί να ξέρεις που και πως θα ψάξεις!
Και αυτό θα είναι το θέμα του επόμενου άρθρου. Στο δεύτερο μέρος θα δούμε πως κάνεις την έρευνα που ψάχνεις ποια εργαλεία χρησιμοποιείς για να βρείς και να σκιαγραφήσεις τον ιδανικό σου πελάτη.
Συνεχίζεται….
Leave a Reply